Är det hon som är jag ?

För att idag river jag upp mig själv


Tro inte att du känner mig
Tro inte att du någonsin kommer få göra det
Inte känna mig längst in
i kärnan
Ingen får vistas i den, bara jag
Bara jag
Annars blir man bara sårad & trasig
Nej
Ingen ska få bli som du var


Handlöst
Skoningslöst
Jag faller

Djupt ner i ormgropen
Ångesten spänner runt lugnorna som ett boa
Biter som en pytonorm
men suger inte ut giftet
Suger ut orken & modet

Tillslut
Är jag blott en kropp
utan själ



Ingen riktigt känner mig
Inte på det becksvart djupet
Ingen känner den Linn som kan ligga & skaka av gråt
 Tyst ,fälls tårarna
Ingen känner den Linn som äcklas så sjukt av sin spegelbild

Vad ni känner
Är den glada, sparalliga Linn
Hon som alltid tröstar & ler

Den Linn är bara till för allmän beskådan
Den Linn som skriker i kudden
Den Linn ser bara

Jag



Jag har tänkt mycket på att fly
fly från rädslan, kraven & mest av allt
fly från mig själv


You dont get it do you
Vi är slut , finito ,över !
ett avslutat kapitel

Aldrig mer VI
utan bara
du & jag, med milsavstånd
du & jag låtsas som det inget hänt
men det har hänt massor
Hos mig
Hos dig
Mellan oss

Uppbyggda stenmurar
nästan okrossbara
Man behöver vara et VI för att klara av att riva dom

Men du & jag är inte Vi längre .
vi är bara

jag & du
du & jag



Förlåt
för att jag förstör vår perfekta familj
för att jag inte passar in i erat pussel
för att jag är högljud & annorlunda & inte som er
förlåt för att jag är jag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback